پرسشهای جوانان

پاسخ های مفید

پرسشهای جوانان

پاسخ های مفید

آیا فرار از خانه چاره مشکلات است ؟

آیا فرار از خانه مشکلات مرا حل میکند

پرسش اغلب جوانان دنیا : باید گفت که هر سال بیش از یک میلیون جوان از خانه فرار میکنند . بعضی از آنان از شرایط غیرقابل تحمل موجود در خانه فرار میکنند – همچون بد رفتاری جسمانی و جنسی . لیکن در اکثر موارد ، علت فرار جوانان مشاجره با والدین بر سر مسائلی مانند ساعت مقرر بازگشت به منزل ، نمرات درسی ، کارهای خانه و انتخاب دوست یا معاشرت با دوست بوده است .


نظر والدین  

شاید نظر والدینت بر روی بعضی مسائل با نظر تو تفاوت داشته باشد . اما آیا به این موضوع فکر کرده ای که والدینت در برابر خدا و در و همسایه و خویشاوندان ،همچنین مراجع قانونی مسئولند که تو را « به تأدیب و نصیحت ... تربیت کنند ؟» از این رو ، ممکن است والدینت معاشرت تو را با دوستانت محدود کنند و یا اینکه پرسو جوهای زیادی از تو درباره دوستانت و یا محیط مدرسه بکنند ولی این موضوع نباید تو را عصبی کند زیرا والدینت فقط خواهان سلامتی تو هستند . بنابراین ، تو هم باید بدانی که در مقابل خدا و جامعه مسئولی و هر کاری که دلت بخواهد نباید انجام دهی .

بعلاوه ، فرار از خانه هیچ مشکلی را حل نمیکند . آذر در سن 14 سالگی از خانه فرار کرد و با تجربه تلخی که بدست آورد میگوید : « فرار کردن فقط به مشکلات آدم اضافه میکند . » خانم مارگارت هاید ، در کتاب خود بنام « دوستم میخواهد فرار کند » می نویسد : « در واقع ، فقط تعداد کمی از جوانانیکه از خانه فرار میکنند میتوانند شغلی پیدا کنند و روی پای خودشان بایستند . لیکن ، اکثر آنان از زمانی که خانه را ترک کرده اند ، زندگی شان بدتر شده است . » مجله « تین » چنین شرح میدهد : « بیرون از خانه ، جوانان نمیتوانند به آزادی دست پیدا کنند بلکه در عوض به جوانان دیگری که از خانه فرار کرده یا بیرون انداخته شده اند ، برمیخورند – مثل خودشان – که در ساختمانهای متروکه و یا در زیر پل ها زندگی میکنند و در چنین مکانهایی از دست تجاوزگران ، دزدان و قاچاقچیان مواد مخدر،  در امان نیستند. همچنین ، آنان به تور اشخاصی می افتند که شغل کثیفشان سوء استفاده جنسی از افراد جوان است و جوانانیکه از خانه فرار می کنند طعمه خوبی برای آنان هستند . »


بعد از فرار از خانه چه میشود ؟


ایمی با پسر 22 ساله ای « دوست شده بود » و این پسر به ایمی گفته بود که خرج ماندن پیش او این است که باید « اجاره دهد ، او و چند تن از دوستانش با ایمی رابطه جنسی داشته باشند. » ایمی همچنین مست میکرد و مواد مخدر استعمال می نمود .  چه زندگی کثیف و ناامن و بیمارگونه ای !!

دختر دیگری بنام سوسن ، به علت اینکه پدرخوانده اش او را اذیت میکرد ، از خانه فرار کرد در نهایت ، کار سوسن به روسپی گری مخفیانه « بدون اینکه پلیس در خیابانها باشد » انجامید و در خیابانهای بخصوصی از دید پلیس زندگی میکرد و اغلب بر روی نیمکت پارکها و یا هر جای دیگر که میتوانست میخوابید . عاقبت بسیاری از جوانانیکه دست به فرار از خانه می زنند چنین است . حالا هیچ  فرقی هم نمیکند که اگر در کشورهای غربی باشی و یا در کشورهای شرقی ، فرار راه حل مشکلات نیست .


بنابراین کار لازم اینست که تمام سعی و کوششت را انجام دهی تا با والدینت صحبت کنی ، در باره احساسات بگو در باره نظر و عقیده ای که داری بگو یا آنچه که برایت اتفاق می افتد با والدینت صحبت بکن . تصور نکن که والدینت تو را نمیتوانند درک کنند آنان ترا بوجود آورده اند ، پرورش داده اند ، زیرو روی ترا میدانند ولی در بعضی موارد شاید صلاح میدانند چیزی نگویند و یا اینکه وانمود کنند که چیزی نمیدانند . در هر صورت هر اتفاقی که برایت بیافتد فرار نکن و خانه ات را ترک نکن چون خانه تو محل امنی است حتی اگر خانه ات مطلوب نباشد بخاطر داشته باش که اگر فرار کنی اوضاع و احوالت میتواند از این هم بدتر شود . موفق باشید  

نظرات 1 + ارسال نظر
دنا چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1396 ساعت 01:21

وقتی ۱۶ سالمه و نمیزارن یه ساعتم پامو از خونه بزارم بیرونو مثل سگ زندانیم کردن بجز فرار چیکار کنم؟
فرار بهترین گزینس

با سلام بشما دوست گرامی
با پوزش که در جواب دادن دیر میشود. اگر تا کنون از خانه فرار نکردید. کاری عاقلانه انجام داده اید. لطفا کمی تحمل کنید آنوقت متوجه خواهد شد که چرا والدین شما اینقدر مواظب شما هستند. زندگی افراد فراری ممکن است در داستان ها یک ماجراجویی به نظر برسد اما در واقعیت این گونه نیست. آنها به ندرت از قبل تدارکی دیده اند و اغلب مجبورند به طور موقت پیش دوستان خود بروند اما در نهایت عده زیادی از آنها برای امرار معاش، مجبور می شوند برای چند سکه گدایی کنند یا با قاچاقچیان مواد مخدر همکاری کرده و قاچاق فروشی کنند یا به اجبار خودفروشی کنند. بعضی ها توسط دزدها یا گردانندگان فحشا مورد آزارهای جنسی و جسمی قرار می گیرند و عده ای به اعتیاد یا اعمال خلاف قانون وادار می شوند و برای همیشه روی آنان می ماند و آثار مخرب آن زندگی و آینده نوجوان را تحت تاثیر قرار می دهد. توصیه می کنم کمی تامل کنید و ببینید دارای چه استعداهایی هستید سعی در پرورش آنان باشید مثلا اگر هنر را دوست دارید روزانه آن هنر را بکار ببرید و یا اینکه اگر به ورزش علاقمند هستید روزانه سعی در انجام آن در منزل انجام بدهید. خودتان به این کارها شرگرم کنید .
توصیه دیگر خواندن کتاب است. موفق باشید.

باندهای جذب نوجوانان فراری نیز بسیار فعال هستند و در همه جا به خصوص ترمینال ها به صورت شبانه روز انتظار می کشند و به محض شناسایی نوجوان فراری با محبت او را به طرف خود جذب کرده و او را با خود می برند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد