پرسشهای جوانان

پاسخ های مفید

پرسشهای جوانان

پاسخ های مفید

جوانان و زندگی هدفمند

 

جوانی میتواند از هیجان انگیزترین دوره های زندگی باشد . آینده شما در پیش روی شماست . بنابراین از آن کمال استفاده را ببرید.

دکتر رابرت س . براون ، بررسی بر روی جوانان بالغی که چند سال پیش از آن مصمم بودند که بر طبق آرمانهای خود برای جامعه و حکومت زندگی کنند ، انجام داد . او گزارش میدهد که بیش از یک سوم آنها سرخورده ، افسرده و مضطرب شده اند .  اغلب اوقات می شنویم که راه حل موقعیت جوانان ، تحصیلات خوب است ولی با این وجود بسیاری از جوانان که حتی تحصیلات خوبی دارند نیز در پیدا کردن شغلی دچار اشکال میشوند .

دیگران که درآمد خوبی دارند در می یابند که مشاغل پول ساز آنها باعث میشود تا از انجام وظایف خود در زندگی باز بمانند . روابط عاشقانه جوانی نیز بندرت به سعادت می انجامند .  در بعضی مناطق ، 80 درصد ازدواجهای نوجوانان طی مدت پنج سال از هم می پاشد . بنابراین چه میتوانید بکنید تا برای شما چنین چیزی پیش نیاید و بتوانید در حال حاضر از زندگی لذت ببرید و همینطور از آینده ای رضایت بخش برخوردار شوید ؟ یا اگر دارای فرزندی هستید ، چگونه میتوانید فرزند یا فرزندان خود را برای دست یابی به این هدف یاری کنید ؟

اغلب ، جوانان تحت تاثیر همسالان خود هستند که تجربه چندانی در زندگی ندارند . به قول معروف که می گوید : « مرد زیرک بلا را می بیند و خویشتن را مخفی میسازد ، و جاهلان می گذرند و در عقوبت گرفتار میشوند . » جوانی که واقع بین باشد تصدیق می کند که تعداد بسیار اندکی از همکلاسیها یا دوستانش واقعا به رفاه دائمی او اهمیت میدهند .  از خود بپرسید که :  اگر سعادت من در آینده بدلیل رفتار کنونی ام ضایع گردد ، آیا دوستانم بمن اهمیتی خواهند داد ؟

اگر تنها به دوستانتان ، همکلاسی هایتان و یا خانواده تان متکی باشید راه سعادت برای شما شاید تا حدودی باز گردد ولی اگر اتکا و توکل شما به آفریدگار متعال بیشتر باشد سعادت و خوشبختی شما دوچندان و دائمی خواهد شد . زیرا خداوند همه آنچه را که به چشم و دل جوانان خوشایند می آید نفی نمیکند . اگر چه جوانان را در برابر نتایج تلخی که از راه و روشی بی پروا و بی ملاحظه پدید می آید حفاظت نمی کند اما کاری را می کند که از شخصی که حقیقتا بشما اهمیت میدهد، توقع دارید : در باره چیزهایی که اندوه بار و فاجعه آمیز هستند بشما هشدار میدهد ، و با نصایحی که در اختیارتان میگذارد نشان میدهد که چگونه از این چاله ها اجتناب کنید . مثلی است که میگوید :

« ای جوان ، روزهای جوانیت را با شادی بگذران و از آن لذت ببر و هر چه دلت میخواهد انجام بده ، ولی بیاد داشته باش که برای هر کاری که انجام میدهی باید به خدا جواب دهی . روزهای جوانی زود می گذرد ، پس نگذار جوانیت با غم و سختی سپری شود. »

با این وجود ، بغیر از توجهی که آفریدگار بشما دارد دلایل دیگری نیز برای اهمیت دادن به او وجود دارند . همانطوریکه به احتمال زیاد متوجه شده اید ، بسیاری از جوانان بدون هدف در زندگی سرگردانند . آنان نه هدف مشخصی دارند و نه معیارهای ثابتی که زندگی خود را بر روی آنها پایه گذاری کنند . آنان اغلب برای پرکردن پوچی زندگی خود و هیجان بخشیدن به آن زندگی یکنواخت به مواد مخدر ، سیگار ، مشروبات الکلی و کارهای هیجان آور خطرناک روی می آورند .

یافتن هدف زندگی :  دفتر نخست وزیری ژاپن ، تحقیقاتی در باره « سنجش افکار جوانان سرزمین های مختلف » انجام داد و نظر جوانان را نسبت به هدف آنها در زندگی و برای آینده به پرسش گذاشت . پرفسور سان شیرو شیراکاشی ، پس از مطالعه نتایج آن تحقیق به این شکل نتیجه گیری میکند که « جوانان جهان نگرشی بدبینانه » در مورد آینده دارند ، که بر رفتارشان در زندگی و دید کلی آنها از آن تأثیر میگذارد . ولی چنین دیدی تغییرپذیر است .

دانشجویی بنام لیندا چنین نقل میکند : « از مطالعاتم در دانشگاه می توانستم ببینم که روش زندگی که با آن پرورش یافته بودم در حال انقراض است . شرایط در سراسر جهان بدتر میشوند و من هیچ پاسخی برای آنها نداشتم و نمی دانستم برای یافتن این پاسخها به کجا مراجعه کنم . »

شاید شما هم دچار سرگردانی معنوی هستید و نمیتوانید پاسخ درستی برای مشکلات خود پیدا کنید ولی همیشه بیاد داشته باشید که پاسخ افکار شما را آفریدگار به ذهن و قلب شما وارد میکند ، حال بوسیله افراد منتخب و یا از روی کلام خود . شاید شما در باورهای دیگر باشید و اهمیت زیادی به کتاب مقدس ندهید ولی بدانید پاسخ شما در کتاب مقدس است که زندگی سعادت بخشی را بشما هدیه میکند . اندرزهای کتاب مقدس با نزدیک تر ساختن پیوندهای خانوادگی در بوجود آوردن زندگی هدفمند برای جوانان موثر است .

بدون شک خانواده هایی را می شناسید که بخاطر مشکلات اقتصادی ، معنوی ، عاطفی بین آنها شکاف و فاصله وجود دارد ، چه فرزندان خردسال و چه نوجوان داشته باشند . اغلب این شکاف هنگامی توسعه پیدا میکند که والدین در پی هدایت صحیح فرزندان خود برای رفع و حل مشکلاتشان برمی آیند . از این رو کلام خدا برای غلبه بر این مشکل با ارائه راهنماییهایی مناسب ، جوانان و والدین را یاری میکند و زندگی هدفمند و با سعادتی را عرضه میکند . پس با دقت بدور و اطراف خود بنگرید و زندگی جوانی خود را با بیهوده گری نگذرید و با آن چیزی که دارید قناعت کنید چون میدانید که سعادت شما بستگی به دقت و هوش شما در زندگی آینده تان دارد .

  

اپیدمی چاقی

تبدیل شدن به چاقی
اپیدمی جهانی شده است ؟

موضوعات مرتبط با :
پیشگیری و درمان چاقی در دوران کودکی ، چه می توان کرد؟
فشار خون بالا : پیشگیری و کنترل
غذاهای مغذی  در دسترس شما !


"در کشورهای توسعه یافته ، با داشتن خوراک بیشتر
کنترل بهتر ، چاقی رو به افزایش است ." به گزارش مجله پزشکی بریتانیا لانست ، که به این موضوع حساس اشاره کرده است مینویسد:  کارشناسان تغذیه در حال حاضر از "اپیدمی جهانی" و بیماریهای مربوط به چاقی مانند دیابت ، فشار خون بالا ، سرطان ، بیماری های قلبی عروقی سخن می گویند و هشدار می دهند.

در طی هشت سال گذشته ، با سه برابرشدن تعداد مردان و اضافه شدن وزن آنان همچنین دو برابر شدن تعداد زنان چاق ، در کشورها ، مخصوصا کشور چین ، میزان فشار خون بالا رفته است . در حال حاضر شبیه به این مسئله نیز  در ایالات متحده آمریکا نیز نمایان میشود. این مجله همچنین می افزاید که  بیش از نیمی از همه موارد تازه تشخیص داده شده از دیابت در هند و چین بیشتر رخ می دهد. در این رابطه سطح دیابت در کشور مصرهم برابر با ایالات متحده شده است ، و نیمی از زنان این کشور در حال حاضر اضافه وزن دارند. کشور مکزیک نیز رشد سریع چاقی در تمام سطوح جامعه را گزارش کرده است ، افزایش دیابت در تمام مناطق این کشور نمایان است .  حتی در کشورهای بسیار فقیر جنوب صحرای آفریقا ، چاقی و دیابت در حال افزایش می باشد .

اگر چه برای جلوگیری از چاقی میتوان برنامه رژیم غذایی مناسبی تهیه نمود ولی در برخی از کشورها ، علت عمده مشکل در این است که  بسیاری از تولید کنندگان، شکر بیشتری به غذاهای آماده می افزایند تا  "به آنها طعم بهتری بدهند و این روش تولید مواد غذایی اثر منفی در تغذیه می گذارد " علاوه بر این ، آسیایها و آفریقایها رژیم های غذایی ندارند آنان روغن خوراکی های خود را  بیشتر میکنند تا طعم بهتری به غذا بدهند در نتیجه کالری  بیشتری به آن می افزایند . تکنولوژی پیشرفته در کارخانه ها و در کشاورزی هم باعث شده است تا کارکنان نیروی فیزیکی کمتری  برای تولید کالا بکار  برند  . مردمی که می خواهند به کار کمتر و وقت بیشتر، برای اوقات فراغت داشته باشند مسلما وزن بیشتری را باید متحمل شوند . اکنون که زمان  کامپیوتر و تلویزیون است و بسیار هم  محبوب مردم شده است ، کارگران با ورزش کمتر ،  وقت بیشتر در مقابل این مجموعه الکترونیکی ساعت ها مشغول هستند و این تحول اجتماعی باعث ازدیاد وزن میشود  .

از آنجا که چاقی به سرعت در حال افزایش است و در تمام شئون اجتماعی بخصوص در میان دانش آموزان نیز افزایش یافته به ویژه در مناطقی که تفریح ​​و فعالیت های بدنی کاهش یافته است ،  نیاز فوری به معلمانی می باشد تا آگاهی های مربوطه به تغذیه و ورزش را به دانش آموزان برسانند و برنامه های ویژه ای هم در این راستا و در ساعات روز تدریس کنند .   گیل هریسون ، از دانشکده بهداشت ، دانشگاه کالیفرنیا ، هشدار می دهد که علاوه بر راهبردهای پیشگیری محلی ، باید  " برای پیشگیری از ازدیاد وزن در سطح جهانی در دستور کار، چه به لحاظ  سیاست ، تخصص ، و زیرساخت ها آورده شود و این مسئله بسیار ضروری است" ، این پیشگیری ها برای جلوگیری از بیماری دیابت ، فشار خون بالا و سرطان لازم می باشد . 

برای دانش بیشتر به این آدرس مراجعه  کنید :   http://www.pezeshk.us/?p=16816