پرسشهای جوانان

پاسخ های مفید

پرسشهای جوانان

پاسخ های مفید

جوانان و شغل و حرفه آینده آنان

جوانان و شغل آینده آنان

با باقی زندگیم چه کار کنم ؟ احتمالا روزی این سئوال دشوار برای تو هم مطرح میشود ، آنوقت اجبارا از میان راههای متعدد و گیج کننده یکی را انتخاب می کنی شاید طبابت ، کسب ، هنر ، تدریس ، کامپیوتر ، منهدسی یا داد و ستد را انتخاب کنی . شاید هم احساس آن جوانی را داشته باشی که گفت : « به نظر من موفقیت ... اینه که آدم بتونه سطح زندگی خانوادگی و رفاهی را که سابقا داشته ، حفظ کنه . » شاید هم مثل بعضی اشخاص ، آرزو داشته باشی که در زندگی از لحاظ مالی ترقی کنی . آیا موفقیت شامل کسب و تحصیل برای تو ، مادیات میشود ؟ آیا کار و یا حرفه ای دنیوی میتواند موجبات راضیت تو را فراهم آورد ؟

برای رسیدن به موفقیت به لحاظ مالی نیازی به تلاش فراوان نیست شما فقط کافی است با خویشان و همسایگان خود در باره یک تولید بسیار ارزشمند صحبت کنید و آنان هم با دیگران و همینطور این وصله موزائیک مانند ،  ادامه خواهد داشت سپس شما را به پول و ثروت بسیاری میرساند . آیا شما به اینگونه تبلیغات کاذب گوش میدهید و آیا اصلا چنین تبلیغاتی را قبول میکنید . این روش تبلیغاتی ، برای فریب دادن بسیاری از جوانانی که مایلند خیلی زود به همه چیز برسند شاید تا حدودی قانع کننده باشد ولی واقعیت چیز دیگری است . کتابها ، فیلمهای تبلیغاتی شغلهای بسیار راحت و پر مفعتی را برای جوانان عرضه  و جوانان بی تجربه را به رقابت به یکدیگر ترغیب میکنند .

دکتر داگلاس لابیر ، چنین تعریف میکند که بسیاری از جوانان « با وجود داشتن شغلهای پرجنب و جوش یا سر و کار داشتن با تکنولوژی پیشرفته ، باز هم اظهار نارضایتی ، نگرانی ، افسردگی ، پوچی ، بدگمانی نموده و همچنین از بابت تعداد زیادی از ناراحتی های جسمانی شکایت می کنند . »

برخی از جوانان با داشتن تحصیلات بالا بدنبال کار دلخواه خود نمیتوانند به آن برسند علت چنین وضعیتی دگرگونی دنیای امروزی است زیرا حرص ، طمع به ثروت بیشتر ، حسادت ، لجبازی ، بی معرفتی ، دست بدست هم داده و کارفرما را ملزم میدارد تا بیشتر بفکر خودش باشد تا نسل آینده کشورش . نمونه های بسیاری در جهان امروزی وجود دارند که به مالدوزی بیشتری توجه نشان میدهند . جوانان دانشگاهی رفته ،  نیز از این وضعیت به ستوه آمده دست به اغتشاش و عصیان می زنند تا سیاستمداران را به خودشان بیاورند تا شاید واکنشی از خود نشان داده تغییراتی در سطح کشور بوجود آورند .

در گذشته مدرک تحصیلی بالا لازم بود تا شخص شغل مناسب با درآمد بالا را تقدیم خودش کند . ولی امروزه به گزارش اداره کار در ایالات متحده آمریکا « دیگر مدرک تحصیلی دانشگاهی موفقیت شخص را در بازار کار برای یک شغل مناسب و پردرآمد تضمین نمیکند . شمار آندسته از فارغ التحصیلان دانشگاهی که در رشته های تخصصی ، فنی یا مدیریت به استخدام درآمده اند کاهش یافته است ، زیرا تعداد این قبیل مشاغل بقدری افزایش یافته است که بتوانند تعداد رو به افزایش فارغ التحصیلان را بخود جذب کنند . در نتیجه ، بطور تقریبی از هر پنج نفر تنها یکی از فارغ التحصیلان دانشگاهی پا به بازار کار گذاشته اند . »

با این حال جوانانیکه وارد تحصیلات  دانشگاهی میشوند باید بدانند که خودشان بعد از پایان یافتن تحصیلاتشان ،  می باید در تلاش تولید کار باشند تا در پی یافتن شغلی مناسب با درآمدهای نجومی . جوانان باید قبل از ورود به محیط دانشگاهی بدانند تحصیلات خود را در جهت نیازهای کشوری انتخاب کنند تا بتوانند در آینده کاری پیدا نمایند .

بنابراین ، در انتخاب حرفه آینده خود دقت بیشتری به خرج دهید تا درهای سعادت و خوشبختی به روی شما باز گردد.