پرسشهای جوانان

پاسخ های مفید

پرسشهای جوانان

پاسخ های مفید

چگونه وزنم را کنترل کنم ؟

من چگونه می توانم کنترل وزن داشته باشم؟

مثلی است که میگوید : " مرد ، معتدل در عادات خود است."  این موضوع به عادات غذا خوردن شما  صدق می کند. پس لطفا سعی کنید این پیشنهاد را بخوانید :گوش دادن به معده خود . "جولیا 19 ساله می گوید : من قبلا کالری را میشمردم می دیدم چه مقدار کالری وارد معده ام میشود . "  در حال حاضر هنگامیکه می بینیم که گرسنه نیستم غذا یا چیزی مشابه نمیخورم ."   برخی از جوانان مانند پیتر 21 ساله  نظر دیگری در باره کنترل وزن دارند او میگوید : من با نه نوشیدن نوشابه  مقدار وزنم  را کم کردم ، فقط در عرض یک ماه وزنم بسیار تغییر کرد ، توصیه من به جوانان اینست که غذا را بدون نوشابه میل کنند و اگر تشنه میشوند آب بهترین نوشابه هاست .  

آرین، 19 ساله می گوید : جوانانیکه میخواهند وزنی متناسب داشته باشند باید مرتب غذای مناسب بخورند و نباید تصور کنند که اگر در روز غذا نخورند وزنشان پائین می آید ! اگر شما  بخودتان گرسنگی بدهید خودتان را در معرض خطر جدی قرار میدهید .بنابراین برای کنترل وزن باید مرتب از مواد خوب غذایی ، ورزش متناسب ، پیاده روی بمدت حداقل 35 دقیقه در روز ، استفاده کنید .

 دختری بنام کاترین می گوید : "من یک نوجوان دارای اضافه وزن  بالا بودم ، و این آخرین چیزی بود که می خواستم . این موضوع مرا بسیار غمگین میکرد ، وزنم آنقدر بالا بود که نمیدانستم چکار کنم تا از اینهمه اضافی وزن خلاص شوم ، احساس میکردم تمام وجود در بدنم زندانی است  . سپس با جستجو در باره روشهای مناسب رژیم غذایی سرانجام با خرید یک کتاب در باره یک رژیم غذایی مناسب و اصول اساسی تغذیه ، مشاوره صحیح ، ورزش توانستم به وزن دلخواهی بر گردم درسته که خیلی طول کشید تا به وزن مناسبی برسم ولی ارزشش را داشت . برای اطلاعات بیشتر با این سایت وارد شوید.

http://emri.tums.ac.ir/pages/mainPage.asp?I=63922I02