پرسشهای جوانان

پاسخ های مفید

پرسشهای جوانان

پاسخ های مفید

آیا لباسم شخصیت واقعی مرا نشان میدهد ؟

پگی ، در حین گفتگو با والدینش فریاد می کشد و می گوید : « من میگم دامنم کوتاه نیست ، تو قدیمی فکر میکنی ، همه دخترها لباسهایشون اینجوری است ! »سپس به اتاق خودش میرود . این خاتمه بگو مگویی بود بر سر دامن کوتاهی که پگی خیلی دوست داشت آنرا بپوشد . 

ممکن است برای دختر خانمها و حتی آقا پسر ها مرتب چنین بگو مگوهایی با والدینشان پیش بیاید و این مسئله به جار و جنجال نیز  کشیده شود سپس همه روز و هفته به تباهی منجر گردد و حتی باعث از هم پاشیدگی خانواده شود . شاید برای هر کس پیش آمده است که یکی از والدین ، معلم ، و یا کارفرما از لباس مورد علاقه آن فرد انتقاد کرده است و باعث جر و بحث مشابهی شده است . 

 

باید اذان کرد که سلیقه ها فرق می کنند و شما جوانان حق نظر و انتخاب دارید . در جامعه ای که فرهنگ ، دین و مذهب ، محیط طبیعی و خیلی مسائل دیگه بر عقاید تأثیر میگذارند و گهگاهی اینگونه طرز عقیده و تفکر که شاید بنظر تو دوست جوان " زندان " شود که نمیتوانی از آن رهایی یابی و در نتیجه با جنگ و دعوا  میخواهی الگوی دیگری را عرضه کنی که مغایر با تقاضای جامعه است . 

 

آیا لباسم پیام درستی میدهد ؟  

دختری بنام هلن ، میگوید : « لباس من نشان میده که من واقعا چه جور آدمی هستم و چه احساسی درباره خودم دارم . » بله ، طرز لباس پوشیدن حامل پیامی است به دیگران یعنی شخصیت فرد را برای آنان توصیف میکند . لباس میتواند همچنین داد بزند که شخص ، انسان ناراضی و عصیانگری است . لباس میتواند بنوعی معرف شخص باشد .  

امروزه بعضی از جوانان کشورهای اروپایی از لباسهای " پاره مارکدار " برای علامت مشخصه خود استفاده میکنند و یا اینکه با پوشیدن لباسهایی با مارک معروف به اصطلاح به دیگران " پز " میدهند . بعضی دیگر طوری لباس می پوشند که توجه جنس مقابل را به خود جلب میکنند و یا خود را مسن تر جلوه میدهند .   

 

 بنابراین ، دلیل اینکه چرا لباس برای بسیاری از جوانان اینقدر اهمیت دارد کاملا واضح است . لهذا نشریه ای بنام « برای موفقیت لباس بپوش » تذکر میدهد : « طر لباس پوشیدن ما تأثیر فراوانی بر روی مردم و همچنین طرز رفتار آنان با ما میگذارد . » 

از اینرو جای تعجبی نیست که والدین به طرز لباس پوشیدن فرزندان خود توجه بسیار دارند ! این موضوع برای آنان مسئله شخصی نیست بلکه آنان میخواهند که فرزندانشان با لباس پوشیدن درست پیام درستی را به دیگران القا کنند .  

پس با گفتن " هر کاری که دوستانم بکنند منهم میکنم " پشت کردن به خانواده است . از طرفی ، جوانان نمیتوانند با پوشیدن لباسهایی که جامعه رد میکند نشان دهند که افراد مجزا و مستقلی شده اند و یا اینکه بدین وسیله میخواهند بر ضد جامعه باشند . 

 

مد امروزی! 

بعضی از جوانان به قول معروف همیشه در " مد " هستند . ولی اینگونه مدها چقدر دوام دارند ؟ این موضوع نقل قولی را بیاد ما می آورد که میگوید : « صورت این جهان در گذر است . » به این ترتیب ، آنچه که امروز " مد " است امکان دارد فردا ناگهان به طرز حیرت آوری کهنه و قدیمی شود تازه ممکن است کلی هم پول بابت خرید این مد داده باشیم . 

حالا شاید باز عده ای بگویند " مگه خوش تیپی بده ؟ " خیر ، خوش لباس بودن ، خوب است ولی برده مد شدن کار را خراب میکند ! پسر جوانی گله میکند و می گوید : « آدم  که چشمش به یکدونه از آن شلوارهای محشر و عالی که همه می پوشند میفته ، دلش میخواهد که خودش هم داشته باشه . » مسلما ، این موضوع  باز ما را بیاد نقل قول دیگری می اندازد : « همشکل این جهان مشوید بلکه به تازگی ذهن خود ، صورت خود را تبدیل دهید تا شما ردیافت کنید که اراده نیکوی پسندیده کامل خدا چیست . »  

 

آبرومندانه و شایسته ! 

جوانان و نوجوانان گل معطر یک جامعه را تشکیل میدهند و آبرو و قدرت یک کشور هستند . در باره جوانان چنین گفته شده است : « خود را بطور آبرومند و معقول و با لباسهای مناسب بیارایند . »  این موضوع نشان میدهد که ظاهر معنای دیگری پیدا و درون را زیبا میکند و اندیشه ها را دگرگون میکند . زیبایی شخص باید باطنی باشد ، درون را با گوهر فناناپذیر یک روح آرام و ملایم بیارائید زیرا این نوع زیبایی ارزش بسیار دارد .  

بیاد داشته باشید ، شخصی که زیبایی باطنی دارد همیشه در نظر دیگران جذاب است حتی اگر لباسش مد روز و پر از مارک و علائم احمقانه و بی محتوا نباشد . موفق باشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد